Hipp Hurra

för Pappsen! Fullproppad av god söt marängtårta sitter jag alltså här. :) Promenaden på 4 kilometer vi vandrade innan behövdes!



Är inne på min andra bok i sagan om ringen triologin. Läser nog slut den idag. Riktigt bra är dem faktiskt. Första boken startade lite segt och det tog ett tag innan man blev varm i kläderna och ögonen svischade förbi kapitel på kapitel. Riktigt bra är jag faktiskt. Bättre än filmerna helt klart går liksom inte att jämföra det är helt två skilda saker. Men jag tycker även att dem har gjort ett bra jobb i filmerna om man relaterar till böckerna. Helt okey, vissa saker förstår jag inte riktigt varför dem har ändrat i händelserna och en del människor framstår som en person i boken och en annan i filmen och det är väl det jag stör mig mest på. Att en människa i boken framstår som snäll men i filmen är personen ond från första början.  Efter att jag har tagit mig igenom dessa böcker så ska jag ta mig an Tamar Mckinleys nya bok! De modigas rike. Det är andra delen av en fristående triologi om hur Australien formades och byggdes upp. Lite av "mot alla vindar" känsla. Riktigt bra böcker är det!




I morse runt 8 tiden så vaknade jag av att en stor klumpig hund, Kompis, störtade rätt upp i soffan och landade pladask på mig. Trevligare uppvaknande har man ju varit med om!  Fick sova en kvart till sedan kom Joakim och Simon. Jocke kom med det utmärkta förslaget att vi skulle sjunga för pappa. Vi gör ju alltid det hos mamma. Så vi barn traskade in till pappa och sjöng med en härlig morgonstämma och Kompis hoppade i takt :) Pappa blev jätteglad, det såg jag på honom. Även fast han inte är expert på att visa eller prata om sina känslor så såg jag det. Och det gjorde mig jätteglad.
Käkade frukost sen drog vi på oss kläder och gick ut i skogen med Kompis. Helt underbart! Finns det något bättre och uppiggande än en promenad? Och i skogen med vovven. Pappa hade ju med sin kamera och tog en massa härliga bilder. Måste ta tag i mitt fotografi intresse ordentligt nu! Håller på att pilla en massa med pappas kamera när jag är här. Så jäkla kul. Ska lägga upp lite bilder från promenaden och lite annat smått och gott.



Farmor och Farfar är här nu och vi har ätit en underbart god marängtårta med frukt och bär.  Alldeles propp mätt!
Ska åka hem till mina älsklingar ikväll! Mina små missebäbisar! Saknar dem. Det har varit en hektiskt helg. Mycket resande människor och socialt och inpå och så. Men trevligt att träffa släkten på pappas sida. Nu är det väl bara kompis sidan jag ska ta tag i sen börjar jag väl komma ikapp från i sommras :) Riktigt skönt att jag inte börjar jobba förräns på Onsdag, får jag två dagar att återhämta mig. Måste städa grundligt i lägenheten, min lilla Lucifer har tydligen protesterat nu när jag har varit borta. Kattafan :P Sen är det dags att påbörja minirenovering av lägenheten! Yey!


Skriver kanske mer sen ikväll när jag kommer hem. Nu sak jag ägna lite tid åt Farmor och Farfar! Älskar dem! Hel knasiga och goa!

Over and out!

Har själv tagit denna bild men pappa har mixat lite emd den
Denna bilden har jag själv tagit men pappa har fixat den lite. Från Jan o8.



Joakim iförd sina nya kalsonger jag köpte i London. HAHA! 20/9-o8
Foto:GB


Älskade Malin och Max! Saknar dem redan! :) Från Juli o8
Foto:GB


Jag på promenad i skogen. 21/9-o8
Foto:GB


Grymt härlig bild!! Jag och Joakim! Älskar honom vansinigt mycket! Min lillebror! 21/9-o8'
Foto:GB


Pappas Vovve! Kompis. Riktigt snygg bild av min far,Göran Borglin.


Nedan kommer lite bilder som pappa har tagit. Foto:GB







Kommentarer :

#1: Emily

Verkligen jättehärlig bild på dig och Jocke. :) Haha, han blev ju riktigt snygg i sina nya kalsonger som du köpte till honom i London! Tummen upp! :P

Verkar som du haft en jättemysig helg, hoppas du njöt riktigt nu när du fått så många dagar ledigt!



Ses snart!

Puss hej

skriven

Kommentera inlägget här :